- Start: 2018-09-15, godzina 09:00
- Koniec: 2018-09-16, godzina 14:00
- Miejsce: Fundacja Promyk Słońca, ul. Swobodna 8a, 50-088 Wrocław
- WWW: strona www
Każde zachowanie trudne ma swoją przyczynę. Zrozumienie przyczyn i okoliczności pozwala skutecznie modelować zachowaniem dziecka poprzez stosownie pozytywnego podejścia. Pragniemy zmieniać zachowanie dziecka i jest to możliwe ! Jeśli nie chcesz czuć się bezradna/ bezradny spróbuj zastosować uniwersalny plan analizy i działań prowadzący do pozytywnych zmian w zachowaniu dziecka. Po pierwsze: zmień perspektywę i podejście!
Program dwudniowego szkolenia.
Dzień I 9:00- 16:00
1. Czym jest trudne zachowanie. Podstawy teoretyczne związane z teorią uczenia się.
2. Specyfika trudnych zachować u osób z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi
3. Obserwacja trudnych zachowań- analiza przyczyn i uwarunkowań krok po kroku. Nowatorski model analizy.
4. Postępowanie proaktywne i reaktywne bez kar – to się opłaca!
Dzień II 9:00 – 14:00
1. Jak wpływać na zachowanie- kilka spraw technicznych, metody i techniki
2. Jak używać metod i technik, aby być autentycznym w działaniu?
3. Warsztat: sytuacje i historie, między innymi z praktyki uczestników, jak je rozwiązać ? Czy istnieje tylko jedno rozwiązanie?
Koszt: 350zł (wpisowe - 100 zł, pozostała część kwoty - 250 płatna do 28 dni przed rozpoczęciem szkolenia).
Prowadzenie: Renata Gołębiowska - neurologopeda, pedagog specjalny. Od 2003 roku prowadzi szkolenia podstawowe i specjalistyczne dla profesjonalistów i rodziców. Pracuje w Centrum Rehabilitacji i Neuropsychiatrii Celestyn w Mikoszowie oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu, prowadzi własny gabinet i jest wykładowcą w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Zajmuje się diagnozą funkcjonalną, terapią dzieci i młodzieży oraz konstruuje programy terapeutyczne. Jest certyfikowanym diagnostą ADOS-2. Udziela porad dla rodziców, nauczycieli i specjalistów. Ważne jest dla niej indywidualne podejście do każdego dziecka oraz kompleksowość oddziaływań. Priorytetem w terapii jest rozwój relacji oraz dynamicznej komunikacji, która służy dzieleniu się doświadczeniem i buduje współdziałanie. W pracy terapeutycznej to potrzeby rozwojowe dziecka i jego rodziny wpływają na wybór metody i zastosowanych technik.